1o Project Α΄Λυκείου 2017-2018: «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ.»

PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ:  «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ.»

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μαριέττα Καλαμαρά, φιλόλογος.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ

Στο φετινό project της Α΄Λυκείου συνεχίστηκε η αρθρογραφία στην υπάρχουσα από διετίας εφημερίδα του σχολείου tositseiotypia.com. Οι μαθητές ασκήθηκαν στη συγγραφή άρθρων μαθαίνοντας να επιλέγουν τις πηγές τους με προσοχή, θέμα το οποίο μας απασχόλησε ιδιαίτερα, αφού ζούμε στην εποχή των fake news. Σχετικά με αυτό οι μαθητές παρακολούθησαν στο Ίδρυμα Λασκαρίδη την εισήγηση του δημοσιογράφου Σωτήρη Δανέζη με θέμα, « ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ FAKE NEWS» , όπου ο έμπειρος δημοσιογράφος τους εξήγησε πώς μπορεί να διακρίνει κανείς μια αληθινή από μια κατασκευασμένη είδηση μέσα στον καθημερινό καταιγισμό πληροφοριών, ρεπορτάζ και αναλύσεων και τι συμβαίνει όταν το απόλυτο ψέμα γίνεται viral και εμφανίζεται ξαφνικά στο κινητό ή στον υπολογιστή μας ως η απόλυτη αλήθεια. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, ψηφιακές ενημερωτικές πλατφόρμες, υπηρεσίες προβολής-επικοινωνίας και social media, μπορούν να κατασκευάσουν εξ ολοκλήρου μια νέα πραγματικότητα, να αλλοιώσουν οφθαλμοφανείς αλήθειες και στοιχεία, να διαμορφώσουν συνειδήσεις και να χειραγωγήσουν συναισθήματα με τόσο μεγάλη διεισδυτικότητα και επιτυχία. Ήδη σε κάποια γωνιά του πλανήτη εκλέγουν …πρόεδρο! Γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντική είναι η αξία της αντικειμενικής ενημέρωσης και της πολυφωνίας, ως δομικά στοιχεία της δημοκρατίας. Αντιλαμβανόμαστε όμως τους κινδύνους που κρύβουν οι σύγχρονοι ψηφιακοί μηχανισμοί παραπληροφόρησης; Τι πρέπει να προσέχουμε όταν γινόμαστε αποδέκτες μιας είδησης στα social media; Ποιος πρέπει να είναι σήμερα ο ρόλος των δημοσιογράφων; Σε μια εποχή που φουντώνει ο «πόλεμος της ενημέρωσης» στα παραδοσιακά ΜΜΕ, στο διαδίκτυο και τα social media, η αλήθεια δεν πρέπει να γίνει ξανά το πρώτο θύμα.

Επιπροσθέτως, οι μαθητές συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα  App Your School ( www.appyourschool.eu), το οποίο διενεργείται στο πλαίσιο του ERASMUS+ 2016-2019, και έχει ως στόχο να διερευνήσει και να εφαρμόσει νέες μεθοδολογίες και πρακτικές που αξιοποιούν τις ψηφιακές δεξιότητες των νέων στο χώρο της εκπαίδευσης, με το εργαστήριο «Θάρρος ή αλήθεια». Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος έλαβαν και σχετικές βεβαιώσεις συμμετοχής.

Τέλος, η δημοσιογραφική ομάδα επισκέφτηκε τον ΣΚΑΙ και την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στην οποία συζήτησε με τον εκλεκτό δημοσιογράφο, αθηναιογράφο  και συγγραφέα Νίκο Βατόπουλο για θέματα που αφορούν στο έργο του δημοσιογράφου καθώς και για την κρίση που διέρχεται η έντυπη δημοσιογραφία.

Στη δημοσιογραφική ομάδα συμμετείχαν οι μαθήτριες και μαθητές:

 

Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή
ΑΒΡΑΜΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΓΑΛΑΝΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ-ΜΑΡΙΑ
ΓΕΩΡΓΑΝΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΚΛΑΒΑ ΣΟΦΙΑ
ΓΟΥΜΕΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΚΑΡΠΟΔΙΝΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΚΑΤΕΒΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΚΟΥΖΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
ΚΟΥΣΤΑ ΜΑΡΙΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
ΠΑΓΩΝΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΣΑΦΑΡΗ ΜΟΥΧΤΟΥΡΗ ΘΑΛΕΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΤΣΙΤΣΙΡΙΔΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΦΑΚΑΤΣΕΛΗ ΜΑΡΙΑ-ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Υλικό project:

Πιστοποιητικό Συμμετοχής Σχολείου

Ψηφιακό Atelier_Θάρρος ή Αλήθεια

Tositseiotypia

Εθίζουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια όσο η νικοτίνη.mp4

 

 

 

Τα σχόλια έχουν κλείσει.