Ομάδα Εργασίας 4.3

Όνομα ομάδας εργασίας  
Θεματική ενότητα ομάδας: Ομάδα Σκηνογραφίας
Χρονική περίοδος υλοποίησης: Σχολικό Έτος 2012-2013
Ομάδα Εργασίας: Μανωλίδου Εβίτα, Κλάγκου Δάφνη, Τσαπατσάρη Αγγελική, Χατζηπέτρου Κωνσταντίνα 

 
Περιγραφή:  Η ομάδα της σκηνογραφίας  ,αφού μελέτησε το έργο των Γ. Μόραλη, Γ. Τσαρούχη, Γ. Μετζικώφ και Δ. Φωτόπουλου, κράτησε το μινιμαλιστικό ύφος του Γ. Μόραλη, το καθαρό χρώμα του Γ. Τσαρούχη, την έμφαση στο αρχαίο στοιχείο μέσα από το σύγχρονο του Δ. Φωτόπουλου, αλλά και τα προσεγμένα κοστούμια για όλους τους χαρακτήρες  του Γ. Μετζικώφ. Στόχος της σκηνογραφίας και της ενδυματολογίας ήταν να δημιουργήσουν ένα διαδραστικό περιβάλλον τόσο για τους ηθοποιούς όσο και για το κοινό.  

 Υποστηρικτικό Υλικό        emeis kai to theatro      simperasmata            

 
Παρατηρήσεις/Συμπεράσματα: ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ( Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ)Η μελέτη όλων αυτών των σπουδαίων καλλιτεχνών έδωσε ποικίλα ερεθίσματα στη σκηνογραφική ομάδα που τα χρησιμοποίησε στην παράσταση «Η δική μας Αντιγόνη». Πιο συγκεκριμένα η σκηνογραφική ομάδα κράτησε το μινιμαλιστικό ύφος του Γ. Μόραλη, το καθαρό χρώμα του Γ. Τσαρούχη, την έμφαση στο αρχαίο στοιχείο μέσα από το σύγχρονο του Δ. Φωτόπουλου, αλλά και τα προσεγμένα κοστούμια για όλους τους χαρακτήρες  του Γ. Μετζικώφ.Στην παράσταση κυρίαρχα χρώματα είναι το κόκκινο,  της οργής του πάθους, της ανεξαρτησίας, της εξουσίας, του αίματος, το λευκό, της αγνότητας και της κάθαρσης και το μαύρο, του θανάτου.

Στόχος της σκηνογραφίας και της ενδυματολογίας είναι να δημιουργήσουν ένα διαδραστικό περιβάλλον τόσο για τους ηθοποιούς όσο και για το κοινό. Γι αυτό το λόγο η παράσταση ξεκινάει με την Κορυφαία του χορού να πετάει κόκκινο χρώμα πάνω στον άδειο άσπρο τοίχο ,που φόντο έχει  ένα μαύρο ενιαίο πανί , το οποίο και  παραμένει εκεί για όλη την διάρκεια της παράστασης , υπενθυμίζοντας στο κοινό τι πρόκειται να συμβεί και δημιουργώντας παράλληλα ένα έργο ζωγραφικής. Στη σκηνή επίσης στέκουν σαν άλλες Αντιγόνες  επτά κούκλες , όσες και οι σύγχρονες Αντιγόνες, ντυμένες με λευκούς χιτώνες πάνω στους οποίους έχει τοποθετηθεί από ένα κόκκινο μαντίλι ,το οποίο και παίρνει  η κάθε Αντιγόνη που βγαίνει στη σκηνή. Η μια από τις κούκλες αυτές είναι μια κόρη αρχαϊκής εποχής που συμβολίζει την Αρχαία Ελλάδα. Κάθε φορά που η δράση αφορά  στην Αρχαία Αντιγόνη η κόρη γυρνάει προς το κοινό συμβολίζοντας το πέρασμα από τη σύγχρονη εποχή στην αρχαία τραγωδία. Τα κοστούμια  είναι σαφώς διαχωρισμένα. Οι Αντιγόνες φορούν λευκά φορέματα  που συμβολίζουν την κάθαρση και την αγνότητα και κόκκινα μαντίλια του πάθους και του αίματος. Ο χορός φοράει φορέματα στο χρώμα της ώχρας κρατώντας έτσι το Αρχαίο Ελληνικό στοιχείο και οι Κρέοντες φορούν μαύρα ρούχα με κόκκινες μπέρτες συμβολίζοντας την εξουσία και τον θάνατο.

 

 

Τα σχόλια έχουν κλείσει.